Reis met InterCity Brussel van station Amsterdam naar Antwerpen Centraal

18 november 2019 - Antwerpen, België

Heb het altijd al een keer willen doen en nu was het dan eindelijk zover! Online kaartjes gekocht en de gok gewaagd. 's ochtends vroeg moest ik klaar staan op station Amsterdam Centraal. Voor de reis naar Amsterdam kon ik gebruik maken van een treinkaart actie. In de trein had ik al even opgezocht waar ik moest klaar staan, waardoor ik op Amsterdam CS direct op het juiste perron kon klaarstaan. Het proces verliep hartstikke soepel. Heb nog even aan een medewerker gevraagd of ik een vaste zitplaats had, maar ik mocht er gewoon eentje uitzoeken. Het vervoersbewijs werd eigenlijk net als in een normale trein pas onderweg gecontroleerd. Was voor mij een hele soepele ervaring en nodigt zeker uit om vaker te doen.

InterCity Brussel naar Antwerpen

De reis duurde slechts 2 uurtjes, waarbij ik uiteindelijk in hartje centrum ben afgezet. De zitplaatsen waren ruim en het was drukker dan ik had gedacht. Binnen Nederland stopte de trein bij Schiphol, Rotterdam en Breda. Denk eigenlijk niet dat de er een makkelijkere manier is van reizen. Ook de prijs van het treinkaartje viel mij erg mee. Voor slechts 40 euro heb ik mijn retourreis weten te boeken voor de treinreis naar Antwerpen.

Kaartjes zijn tot 7 dagen voor vertrek te boeken tegen laag tarief. Daarna wordt de prijs verdubbelt. Handig is dat de kaartjes digitaal worden aangeleverd en je hiermee gewoon kan in- en uitchecken. Mobiel of uitgeprint maakt verder niets uit.